Det här passet leddes av en nygammaö ledare som inte hade riktigt koll på vilka övningar som kom när. Hon hade tydligen kört den här typen av pass för något år sedan. Intervalldelen var lika som vid vissa andra pass men styrkedelen var annorlunda. Jag orkade inte ge allt på styrkedelen, men tog igen på konditionsintervallen.

Man ska ju lasta stången mest i början för att köra ben. Jag har oftast 25 kg på stången att börja med. Dessutom har jag en lös 5-kilosvikt för de fria övningarna. Efter uppvärmningen tog vi den fria vikten och gjorde utfallssteg och höll ut vikten över det främre benet. Med stången körde vi knäböj, 3×16 reps. Därefter lasta av för rygg. Jag vill ta det försiktigt med min rygg så jag har bara 10 kg kvar för marklyften som också är 3×16 reps, men med lite variation mellan repsen. Därefter går man igenom alla muskelgrupper och kör t ex bänkpress, biceps, axlar etc.

Jag börjar däremot tröttna på Friskis&Svettis nu. Dels tycker jag övriga personer som tränar i mångt och mycket känns mossiga och lite för klämkäcka. Många av ledarna känns mer hurtiga än hälsosamma och jag tycker inte riktigt det går ihop att vara (om än inte så mycket) överviktig och vara ledare för olika pass. Det är snart dags att byta träningsanläggning känner jag.